Dag 16: "Just like animals, animals"

6 augustus 2019 - Australia Zoo, Australië

CRIKEY! Vandaag was eindelijk de dag dat ik naar de Australia Zoo ging! Een jongensdroom in vervulling. Ik werd rustig wakker vanmorgen (weer lekker op tijd) en liep naar de keuken toe. Daar kreeg ik een heerlijk, gepocheerd eitje (dat hebben we eerder gelezen, in welke blog was dat ook alweer?) Tijdens het ontbijt werd de ticket voor de dierentuin alvast gekocht (met korting, je bent Hollander of je bent het niet) en uitgeprint.

Brenda bracht Senna weg en ging daarna naar het kantoor (Norbert moest al vroeg naar zijn werk), dus was ik alleen. Ik pakte een lekkere douche en maakte me klaar voor vertrek. Rond 08:45 uur vertrok ik richting de dierentuin. Het was een rit van ongeveer 40 minuten, dus goed te doen. Rond 09:30 uur kwam ik aan op de parkeerplaats en zag ik het bord ‘Australia Zoo – Home of the Crocodile Hunter’ met een foto van mijn grote held: Steve Irwin. Ik werd als een klein kind zo blij!

IMG_2211

Ik kon vrij gemakkelijk doorlopen en kwam binnen in de dierentuin. Een van de eerste dingen die ik deed was het opzoeken wanneer de show in de Crocoseum was. Die zou plaatsvinden om 12:00 uur, dus ik had nog alle tijd. De eerste ‘show’ was het voeren van enorm grote schildpadden, om 10:00 uur. Daar ga ik eerst wel even naar kijken. Wat een indrukwekkende dieren zijn dat zeg!

IMG_2212IMG_2219IMG_2251IMG_2322IMG_2337IMG_2345IMG_2346IMG_2246

Daarna liep ik een beetje rond door de dierentuin. Ik kan wel heel de route vertellen, maar dat lijkt me niet zo boeiend. Ik laat wel een aantal foto’s zien om jullie een beeld te geven (en ik weet niet meer precies wat de volgorde is). Hoe dan ook, ik zal een aantal dingen toelichten die een indruk op mij hebben gemaakt.

Roo Heaven

Dit was een groot, open vlakte met rondspringende kangoeroes. Deze kangoeroes mocht je voeren en aaien. Wel uitkijken natuurlijk, want het blijven dieren. Vooral de moeder met haar Joey (baby), waar er een van was (zie foto). Wat heerlijk om die dieren zo te zien ontspannen en genieten.

IMG_2299IMG_2307IMG_0230

Koala Walk

Hier kon je gemakkelijk koala’s spotten (makkelijker dan in het wild) en zelfs aaien. Wat een lieve, zachte diertjes zijn dat zeg. Lekker lui (omdat eucalyptus bladeren moeilijk te verteren zijn).

IMG_2235IMG_2257IMG_2324

Crocoseum

De trots van de Australia Zoo. Ondanks de naam laten ze niet alleen krokodillen zien. Ze begonnen met vogels die rondvlogen, lieten slangen zien, vertelden wat te doen bij een slangenbeet, hadden het over natuurbehoud en wat je daaraan kunt doen en eindigden met krokodillen. Dat was toch wel het indrukwekkendst!

IMG_2258IMG_2259IMG_2264IMG_2283IMG_2294

Tiger Training

Hier lieten de ‘zookeepers’ een stukje van de training van de tijgers zien. Deze dieren zijn flink indrukwekkend en sierlijk. Schitterend! Ook was er een klein tijger welpje geboren, schattig!

IMG_2328

Australia Zoo Wildlife Hospital

Dit is een dierenkliniek voor de wilde dieren die bijvoorbeeld zijn aangereden of aangevallen door een hond. Deze dieren kunnen hier naartoe gebracht worden en worden dan opgelapt. Schitterend initiatief!

IMG_2355IMG_2357

Ik liep nog een beetje rond in de souvenirwinkel en kocht een cadeautje voor Alicia (nichtje) en Lucas (neefje), want ik had beloofd uit elk land een cadeautje mee te nemen. Ook kon ik het niet laten om een klein cadeautje voor Senna mee te nemen (want dat doen goede achter-achter neven nou eenmaal) en kocht ik het boek My Steve van Terri Irwin (de vrouw van Steve Irwin). Rond 16:15 uur vertrok ik weer richting Doonan. Ook de terugreis ging gemakkelijk en voorspoedig. Daar zat ik met Norbert en hadden we het over reizen door Australië en alles wat je hier kunt zien (en dat is een hoop!) Brenda en Senna kwamen weer thuis en niet veel later konden we eten, Dit keer een heerlijke spaghetti met spinazie en zalm. Dat moet ik allemaal gaan missen wanneer ik weer ga reizen (samen met een comfortabel bed en een warme douche…).

Na het eten was het weer tijd om een stukje Spider-man: Into the Spider-verse te kijken. We zaten allebei weer tegen de poef (nu met de kachel aan, lekker warm) en keken een stuk van de film. Toen was het bedtijd voor haar, dus de film weer stopgezet. Nu zit ik heerlijk, warm op de bank de blog te schrijven.

Morgen ga ik weer richting een waterval en het plan is om donderdag weer door te reizen, verder naar het noorden. Voor nu wens ik jullie allemaal weer een fijne avond en alvast welterusten!