Dag 37: "Stop de tijd, ‘k wil niet dat vanavond straks weer morgen wordt"

27 augustus 2019 - Beaumaris, Australië

De laatste dag voor vertrek. Het is een beetje dubbel om eerlijk te zijn. Aan de ene kant vind ik het idee om weer naar huis te gaan heerlijk. Ik heb zin om weer te gaan werken, mijn collega’s te zien, de kinderen te zien en dat het gewone leven weer begint. Maar aan de andere kant had ik graag nog een aantal weken of maanden in Australië willen blijven. Nog meer van dit schitterende land zien en nog meer ervaringen opdoen.

Omdat ik morgen weer zou vertrekken, had ik het idee om vandaag lekker niets te doen. Of in ieder geval niets bezoeken of reizen. Vanmorgen was een rustige start, lekker ontbijtje en vervolgens even naar het postkantoor om de Lion King dingetjes van Woolworths op te sturen naar Senna. Sue bracht me naar het postkantoor en nadat ik daar klaar was, liep ik terug naar het huis. Dit was een heerlijke, zonnige wandeling en ik was blij dat ik mijn korte broek en slippers nog niet had ingepakt.

Bij thuiskomst ging ik aan de slag. Aangezien ik officieel al op school het een en ander had moeten voorbereiden, leek het me verstandig om dat vandaag maar alvast een beetje te doen, zodat ik donderdag rustig aan kan doen. Ik werkte aan mijn lesplannen, zocht wat filmpjes op YouTube voor de ‘Componist van de Maand’ (thema filmcomponisten dit jaar, hoe cool is dat?!) en was daar wel zo’n beetje de hele dag zoet mee.

Tegen 18:00 uur was het tijd om te eten. Omdat Sue bang was dat ik scheurbuik zou krijgen vanwege het geringe aantal vitamines en mineralen die ik de afgelopen weken binnen heb gekregen, had ze een zeer gezonde (maar enorm lekkere) maaltijd voor ons gemaakt. Dit ging er goed in!

IMG_2773

Na het eten zocht ik op hoe ik naar het vliegveld moest morgen. Michael vertelde me over de SkyBus. Ik zocht op hoe laat en waar deze vertrok, kocht mijn kaartje en klaar. Morgen om 05:42 uur vertrekt de bus naar het vliegveld. Dat wordt weer een vroegertje morgen… Vervolgens maakte ik even gauw een collage van mijn vijf weken in Australië. Dit is bijna niet in een collage te krijgen, maar het resultaat is best oké! Daarna nog een aflevering kijken van Stranger Things.

Collage Australie - Nederlands

Nu is het bijna 22:00 uur en is het tijd om mijn tas en koffer in te pakken en dan te gaan slapen. Want morgen gaat de wekker om 05:00 uur en omdat ik weer de hele dag ga reizen, zou ik graag morgenochtend nog even een douche willen pakken. Dus voor nu een korte blog, maar ik heb dan ook niet heel veel bijzonders gedaan. Welterusten en een fijne dag, voor het laatst vanuit Australië!

1. Kitty Bouwmeester:
    27 augustus 2019
    Je komt terug in de hitte: al 2 dagen boven 30 graden. Benieuwd wat het je dinderdag geeft! Alvast goede reis!!
  2. Mutty:
    27 augustus 2019
    Ik heb genoten van je reisverslagen die ga ik vast missen Hele goede thuisreis
    Liefs van je oma (Mutty )😍