Dag 17: "The cold never bothered me anyway"

7 augustus 2019 - Doonan, Australië

Vandaag was weer een relax dagje. Het is de laatste dag dat ik bij Norbert, Brenda en Senna ben dus even rustig de spullen weer uitzoeken, inpakken en genieten van het comfort. Morgenochtend vertrek ik weer richting het noorden.

Ik stond rustig op, at een ontbijtje, pakte een douche en dat was mijn ochtend gebeuren. Brenda gaf aan dat ze nog even naar de winkel moest, dus ging ik mee om weer boodschappen te halen bij Woolworth. Waarom per se daar? Ze hebben daar van die Lion King verzamel poppetjes en die worden natuurlijk gespaard. Al mijn boodschappen zijn weer binnen en gedumpt in het huis. Daarna was het tijd om richting de school van Senna te gaan, want ze deed mee met de voorronde van de talentenshow van de school. Aangezien ik toch niets van plan was verder vandaag, leek het me leuk om dit te zien.

IMG_2359IMG_2360IMG_2363IMG_2364

De performance was leuk om te zien en ze kregen goede feedback terug. Bij de school was een markt aan de gang, waar we nog even doorheen liepen. Een hoop authentieke Australische spullen konden daar gekocht worden. Uiteraard heb ik daar niets gekocht en vertrokken we weer richting huis om een boterham te eten.

Ik zit nu aan het keukeneiland de blog te schrijven en te twijfelen of ik zo het zwembad nog in zou gaan. Dit is ijskoud en de zon schijnt er ook niet op. Maar toch vind ik dat ik eigenlijk wel het water in moet zijn geweest… lastig lastig! In de tussentijd ging ik maar even de reis uitstippelen en zorgen dat ik op 24 augustus eindig in Cairns.

Nadat ik dat gedaan had vond ik dat het toch tijd was om het water in te gaan. Ik trok mijn zwembroek aan en liep naar het zwembad. Nog even een paar laatste twijfels en voelen met mijn teen. Het is wel echt koud… Eerst de voeten erin, dan tot aan mijn knieën, nog een stapje. Maar dat laatste stapje werd een volledige duik (zonder mijn hoofd onder water te doen) en ik lag in het water. Zo moeten Jack en Rose zich gevoeld hebben in de Titanic, ijskoud! Ik bleef er dan ook niet te lang in en stapte gauw onder de warme douche. Dat was mijn ijskoude avontuur weer voor vandaag.

IMG_2368IMG_2369IMG_2370IMG_2371

IMG_2373

Na mijn kortstondige zwemavontuur, was het tijd om weer terug naar binnen te gaan. Niet veel later was het weer tijd om Senna van school te halen. Bij thuiskomst hadden we een tijdje voordat ze naar de nippers training moest. Dit is een training waarbij je, als ik het goed heb, leert hoe je mensen kunt redden als ze in moeilijkheden zitten op het strand. Leuk om zo’n training bij te wonen en leuk om het enthousiasme te zien.

IMG_2377IMG_2378IMG_2379

De training eindigde om 17:30 uur en om 18:00 uur was er gereserveerd bij een Thais restaurant in Noosa. Iets voor 18:00 uur kwamen we daar en werden we aan tafel gezet. Hier hebben we heerlijk met zijn allen een laatste avondmaal genuttigd. Vervolgens was het weer tijd om richting huis te gaan.

68340524_482608235911193_650403879933968384_n

Thuis deden we rustig aan. We (Norbert, Brenda en ik) keken de film Riphagen op Netflix (best apart, een Nederlandse film met Engelse ondertiteling). De film eindigde rond 22:15 uur, dus een mooie tijd om richting bed te gaan. Ik nam alvast afscheid van Norbert, want die moet vroeg weg, en bedankte hem voor zijn gastvrijheid.

IMG_3106

Nu lig ik lekker in bed en ben ik klaar om te slapen. Morgen nog even de laatste spulletjes inpakken en wanneer Senna naar school gebracht wordt, vertrek ik richting Tin Can Bay in de hoop om dolfijnen van dichtbij te zien. De reis gaat weer door! Welterusten.

1. Buurman en buurvrouw:
    7 augustus 2019
    Hoi Gido. Wat schrijf je het allemaal leuk op. Beleef het helemaal mee, geweldig! Geniet nog lekker van je Australische avontuur en blijf schrijven . Groeten buurman en buurvrouw