Dag 32: "Take me into the future ‘cause I know tomorrow goin’ be better …"

22 augustus 2019 - Cairns, Australië

Dag 32 werd ook weer een relax dagje. Al dat gereis is leuk, maar ook vermoeiend. Daarom heb ik besloten om de laatste week vooral lekker te relaxen. Nog even over gisteravond. Ik wilde net mijn ogen dicht doen tot ik ineens een ongewenste gast zag. Nou vind ik het prima als hij/zij wil blijven overnachten, maar dan moet het wel meebetalen. Na enig overleg kwamen we eruit en zei het dat het niet wilde meebetalen. Helaas heb ik het toen de deur uit moeten gooien.

IMG_3630

Vanmorgen ging al mooi op tijd de wekker, want tussen 08:00 uur en 09:00 uur werden er gratis pannenkoeken geserveerd bij het zwembad. Een echte Hollander als ik ben kwam daar natuurlijk gelijk op af! Ik was niet de enige. Ik verwachtte een hoop ouders met kinderen, maar eigenlijk zag ik vooral ‘Grey Nomads’ smullen van de pannenkoeken.

IMG_3587A15802E0-EC93-460C-91C8-2366E3305946

Bij de pannenkoeken kwam ik het gezin tegen dat ik ook bij de andere Big4 camping zag. De vader van het gezin nodigde me uit om bij ze te komen zitten. Ik had ondertussen al vier pannenkoeken op. We zaten gezellig te praten en de kinderen zaten lekker te eten. Zij zouden vandaag weer terug naar Nederland vliegen. Rond 09:00 uur namen we afscheid en liep ik terug naar mijn cabine.

Daar besloot ik de boel op te ruimen, te wassen en de auto schoon te maken. Al mijn kleding heb ik weer lekker ouderwets in de wasbak gewassen en buiten opgehangen. De auto heb ik opgeruimd, de esky schoongemaakt en met een stoffer-en-blik de auto zo goed mogelijk zandvrij gemaakt. Als het goed is moet het nu weer acceptabel zijn. Na genoeg huisman gespeeld te hebben, vond ik dat het tijd was om eens te gaan vragen waar ik sleutels kan laten maken.

IMG_8828IMG_1777IMG_3166

Ik liep naar de receptie en vroeg daar waar ik dat kon doen. Ze vertelden me dat ik in het centrum van Cairns kon doen, op ongeveer vijf minuten rijden. Ik pakte de auto, voerde het adres in en reed ernaartoe. Daar aangekomen zag ik de zaak waar ik moest zijn. Ik liep naar binnen en vertelde het verhaal. Helaas was er op dat moment niemand die mijn sleutel kon namaken. Ze zouden bellen als het weer kan, later op de dag (spoiler alert, ze hebben niet gebeld). Ik reed weer terug en wachtte op het telefoontje.

Om het wachten aangenaam te maken besloot ik om te gaan zwemmen. Ik trok mijn zwemkleding aan, pakte wat Pringles en Coca-Cola, pakte mijn boek en handdoek en liep naar het zwembad. Het was niet druk, dus genoeg plek om mijn spullen te dumpen. Eerst was de hottub (meer lauwtub) aan de beurt en daarna het gewone zwembad (en eindigend in de hottub). Om de eerste sessie af te sluiten ging ik op een ligstoel liggen, boekje erbij en wat te snacken en drinken. Het is ten slotte vakantie.

IMG_5973

Na een tijdje had ik het wel gezien hier en besloot ik terug te gaan naar de cabine. Daar keek ik even op de plattegrond van de camping en zag ik dat er nog een zwembad op het park is. Ik besloot om daarheen te gaan. Daar hadden ze ook een hottub, dus daar nam ik weer als eerste plaats. Hier was een aanzienlijk drukker en daardoor ook gezelliger. Ik kwam (weer) een Nederlands gezin tegen en raakte met hen aan de praat. Na een lange tijd in het water gelegen, gezwommen en gehandstand te hebben, was het tijd om weer op te drogen. Daar praatte ik nog even door met het gezin en deelde ik wat Pringles uit aan de kinderen (de ouders wilden niet). Zij vertrokken weer en ik besloot om ook weer terug te gaan. Ondertussen was ik nog steeds niet gebeld door de sleutelmaker.

Aangekomen in de cabine besloot ik om te kijken of ik de vlucht van Cairns naar Melbourne kon boeken. Ik keek wat rond, zag dat het prijzig was, koos de goedkoopste en was klaar om te boeken. Helaas lukte het niet, omdat ik niet zoveel geld meer open heb staan dat ik kan spenderen via mijn creditcard. Ik had vanmiddag al het bedrag ‘afgelost’, maar dat duurt even voordat het is doorgezet. Nu maar hopen dat ik morgen wel mijn dingen kan kopen bij de Great Barrier Reef… Oftewel, ik heb nog geen ticket kunnen boeken.

Rond 17:00 uur was het tijd om te koken. Ik opende weer een Heinz blik en bakte wat vlees. Geen culinair hoogstandje, maar wel lekker. Ik kon het eten heerlijk buiten eten, want het temperatuur is hier heerlijk. Om 19:00 uur zou er een film vertoond worden, dus ik maakte me na het eten klaar om dit te zien. Ik trok een lange broek aan, haalde mijn vest weer eens uit de kast (tas) en trok mijn schoenen aan. Grote kans dat er muggen zijn, dus die wil ik zo min mogelijk kans geven.

Ik was natuurlijk veel te vroeg klaar voor de film, dus liep ik nog een rondje door het park in de schemering. Daar zag ik enorme vleermuizen rondvliegen, wat fantastisch! Helemaal omdat ik mijn Batman-pet weer eens op had. Ik had ondertussen de hoop opgegeven dat de slotenmaker mij zou bellen, hopelijk kan ik morgen eind van de middag langs of zaterdag ochtend.

Iets voor 19:00 uur liep ik naar het scherm. Ik was een van de weinigen die op tijd aanwezig was. Ik zette mijn stoeltje klaar (die ik uit de auto moest halen), opende een biertje en pakte mijn Pringles erbij. De film van vanavond (ze draaien elke avond een film) was ‘Land of the Lost’. Ik zal jullie de moeite besparen, het is geen goede film. Ik heb de film dan ook niet afgekeken. Ik besloot terug te gaan naar de cabine, mijn MacBook te pakken en naar het café te lopen.

0BA83EB9-7447-406E-A3E3-21DB2A74E2A3

Daar zijn we nu. Ik zit hier in mijn eentje in het café aan mijn blog te werken. De WiFi is te weinig om de blogs te uploaden, dus tegen de tijd dat jullie de afgelopen dagen kunnen lezen, ben ik alweer bijna thuis. Straks weer terug naar mijn cabine en mezelf klaarmaken voor bed. Morgen word ik om 07:30 uur opgehaald door de bus om naar de Great Barrier Reef te gaan. Enorm veel zin om deze wereld te ontdekken. Dus gauw naar bed en morgen weer een nieuwe dag!