“It was the summer of ‘69”

22 juli 2019 - Den Haag, Nederland

Wat leuk dat jullie je tijd willen verdoen om mijn blog te lezen. Gelukkig is het in heel Nederland ondertussen zomervakantie, dus zal het voor de meeste van jullie toch wel lekker rustig zijn op het werk. Om jullie een beetje door de saaie werkdagen heen te loodsen, zal ik proberen uitgebreid een blog bij te houden.

De legendarische zomer van Bryan Adams is alweer 50 jaar geleden. Hoogste tijd dus om een nieuwe zomer in te luiden. Ook al bekt “It was the summer of ‘19” minder lekker, het is wel waar we (of in ieder geval ik) aan toe zijn. De zomer van '19 wordt mijn avontuur in het verre Australië. Iets dat al jarenlang op mijn bucketlist staat en nu eindelijk in vervulling wordt gebracht. Mijn vakantie wordt ongetwijfeld niet zo mierzoet als Bryan’s avonturen op de veranda van de moeder van mijn vakantieliefde en ik heb ook geen gitaar mee, ik ga andere avonturen tegemoet deze vijf weken.

Aangezien ik niets geregeld heb en ik zelf niet eens weet waar ik naartoe ga, kan ik niet bij voorbaat zeggen dat ik ook echt elke dag een stukje online kan plaatsen, maar ik zal natuurlijk mijn best doen om dit voor elkaar te krijgen. Lukt het niet, dan is het ten eerste vette pech, maar ten tweede komt de update dan op een dag dat ik wel weer verbinding heb. Dus met een beetje geluk kan je dan meerdere stukken tekst achter elkaar lezen. Wat een feest!

Ik zal van elke dag iets bijhouden. De bloggen zullen dan ook heel inspirerend getiteld worden: Dag 1, Dag 2, Dag 3 tot en met Dag 39. Om het toch een beetje interessant te maken, zal ik kijken of ik elke dag een subtitel kan geven. Deze titel zal een stukje tekst uit een van de liedjes zijn die in mijn ‘Roadtrip Australia 2019-playlist staat op Spotify. Dit ga ik natuurlijk niet willekeurig doen, ik probeer de titel echt te linken aan het thema van de dag.

Waarom doe ik dit? Vooral voor mezelf natuurlijk, zodat ik (als ik straks groot ben) mijn avonturen terug kan lezen. Maar ik doe het ook voor jullie, voor diegenen die het daadwerkelijk interessant vinden om erachter te komen wat ik in die 36 dagen dat ik in Australië zit nou doe. Daarnaast kan je ook genieten van de foto’s die ik maak in dit land, zodat je niet te hard hoeft na te denken over hoe het eruit ziet. Ik zou natuurlijk niet willen dat jullie te hard moeten werken (het is tenslotte zomervakantie). Check vooral ook het kopje 'Kaart' om te zien waar ik allemaal ben geweest!

Globaal is dit mijn plan: Amsterdam-Melbourne. Ik blijf een paar dagen in Melbourne, vanwaar ik vlieg naar Sydney. Daar huur ik een auto en ga ik de Oostkust af van Sydney naar, als het lukt, Cairns.

Mochten jullie vragen, tips of tops hebben over de blog, laat het me gerust weten. Dan doe ik er toch lekker niets mee. Of wel, dat zullen we dan wel weer zien.

Ik wens jullie veel lees- en kijkplezier toe en ik zie jullie allemaal gezond en wel terug, ergens in september.

Gido

1. Ben SCHILTKAMP:
    22 juli 2019
    Héél mooi Gido, toch wel in het Nederlands???
  2. Gido:
    22 juli 2019
    Ik ga de blog inderdaad in het Nederlands doen. Wel zo makkelijk voor ons allemaal, scheelt mij ook weer nadenken, haha. Veel leesplezier, Vati!
  3. Mutty:
    22 juli 2019
    Super Gido ik kijk er naar uit
  4. Milou:
    22 juli 2019
    Fijne reis neefje! Geniet ervan!
  5. Olivier:
    Het begin is al goed ! Ik kijk er naar uit op het vervolg 💪🏼👊🏼
  6. Kitty Bouwmeester:
    22 juli 2019
    Enjoy! Blue mountains staan dan vast op je programma!
  7. Gido:
    23 juli 2019