Dag 20: "Yeah I’m so damn grateful"

10 augustus 2019 - Fraser Island, Australië

Oke, wat een nacht… na het schrijven van de blog was het tijd om naar bed te gaan. Ik ontdekte dat ik nog WiFi had in de kamer, dus kon ik nog wat appen en andere social media gebeuren doen. Wat ik echter niet van tevoren had bedacht is dat er snurkers kunnen zijn. Op zich geen probleem, ik kan wel tegen snurkers, maar dit sloeg echt alles! De gast die in dezelfde kamer ligt als ik snurkt alsof hij een heel regenwoud om aan het zagen was. Kortom, ik heb geen oog dicht gedaan de hele nacht.

Een van de eerste dingen die ik de volgende ochtend deed was naar een van de reisgenoten gaan en vragen of ik daar een bed kon lenen. Gelukkig was er iemand zo vriendelijk en slaap ik vanavond niet bij de snurker, winning!

Goed, na een avondje met weinig slaap was het tijd om mezelf klaar te maken. Douchen had ik de dag daarvoor al gedaan, dus dat scheelde weer in tijd. Ik pakte mijn spullen bij elkaar (zwembroek, handdoek, flesje water en camera) en liep naar de Dingo Bar, waar het ontbijt geserveerd werd. Ook nu was er weer een lopend buffet en was het een Engels ontbijt. Goede bodem leggen voor vandaag dus! Dat is ook wel nodig, want we gaan een hoop zien en doen vandaag.

De eerste stop was bij het Eurong Resort, waar we een korte stop hadden voor een kopje thee en een plaspauze. Vervolgens reden we verder het strand over. Wat gaaf om in een bus te zitten dat vlak langs de oceaan rijdt. Fraser Island heeft zijn eigen snelweg op het strand, genaamd 75 Mile Road. Er reden een hoop 4WD’s en bussen rond. Op het strand stopten we bij wat vliegtuigen en kregen we de kans om een scenic vlucht te doen. Dit kostte maar $80, dus dat was een makkelijke keuze. Bijna iedereen deed dit. We kregen eerst een korte instructie over veiligheid en daarna mochten we instappen.

IMG_2549IMG_2556IMG_2557IMG_2560

Ik zat in het vliegtuig met Fraser (de gast met wie ik de dag daarvoor bier zat te drinken) en een Brits stelletje (Jonathon en Niamh). Gordels om, koptelefoon op en gaan! Wat een ervaring om in een klein vliegtuigje te stappen en op te stijgen vanaf het zand. We vlogen over de oceaan, waar we een aantal walvissen onder water zagen (zo helder is het water) en over de regenwouden (wat van boven op broccoli lijkt!). We zagen een hoop van de meren die op het eiland zijn. Na zo’n twintig minuten was het weer tijd om te landen en de weg te vervolgen naar the Pinnacles. Onderweg kwamen we een dingo tegen die een beetje aan het rondsnuffelen was naar eten. Wat een schitterende dieren, erg majestueus.

IMG_2563IMG_2570IMG_2571IMG_2576IMG_2578IMG_2579IMG_2582IMG_2318IMG_9613IMG_2583IMG_2585IMG_2595

The Pinnacles zijn zandformaties en bevatten 72 verschillende kleuren. Erg indrukwekkend om te zien, vooral met de zon die erop schijnt. Vanaf the Pinnacles vertrokken we richting Indian Head. Dit is een heuvel met een schitterend uitzicht op het strand, de oceaan en, als je geluk hebt, de dieren die in het water leven (roggen, walvissen, dolfijnen en haaien). Het was geen grote klim, maar wat een uitzicht. Nogmaals, als je de oceaan zo ziet, dan voel je jezelf erg nietig. Wat een machtig verschijnsel. Ik zag een aantal van bovengenoemde dieren, maar het was erg lastig om daar goede foto’s van te maken, vanwege de afstand.

IMG_2617IMG_2606IMG_2613IMG_2627IMG_2630IMG_2638IMG_0066IMG_5826

We verbleven een tijdje op Indian Head, genoten van het uitzicht en alles wat er te zien was. Daarna was het tijd voor onze lunch. Darren vroeg waar we dat wilden doen. Ons leek het wel leuk om richting de Champagne Pools te gaan, daar te lunchen en daarna te zwemmen. Dat vond Darren wel een goed idee, dus vertrokken we richting de Champagne Pools.

Aangekomen bij de Champagne Pools kregen we onze lunch. Heerlijke wraps met kip, fruit en salade, en natuurlijk ook een flesje jus d’orange. We genoten van het eten, praatten met elkaar (dat deden we steeds meer, we werden steeds meer een groep) en toen het eten op was, liepen we richting het water. Daar zagen we wat ‘pools’ met water, waar je heerlijk in rond kon dobberen. Het water stond niet erg hoog, omdat het eb was. Maar nog steeds kwam er soms een golf over de rotsen heen en werd het water aangevuld. Ook hier was het weer lekker ontspannen en genieten.

Na iets van anderhalf uur was het tijd om terug naar de bus te gaan en te vertrekken richting de Maheno scheepswrak. Gelukkig was dit ongeluk geen drama en zijn er geen doden gevallen, dus dat maakt het iets fijner om zo’n wrak te bezoeken. Wat een schitterend gezicht om zo’n groot schip te zien liggen (hij lijkt klein, maar de onder- en midden dek liggen onder het zand). Ook scheen de zon mooi en lag ze mooi in het water, dus konden er mooie foto’s gemaakt worden. Wel moesten we uitkijken met oversteken, want we liepen nog steeds op de snelweg van Fraser Island.

IMG_2701IMG_2677IMG_2679IMG_2683IMG_2684IMG_2700

Vanaf het wrak vertrokken we naar Eli Creek. Dit is een beek waar het water van middenin het eiland naar de oceaan gaat. Darren had wat opblaasbare banden waar we in konden zitten en deelde deze uit. We namen de banden mee naar boven, gingen erin zitten en dreven naar beneden. Wat hebben we gelachen. Dit deden we een paar keer en toen was het tijd voor een kopje thee en een koekje. Ondertussen een beetje opdrogen en ons klaarmaken voor de rit terug naar de resort.

IMG_2702IMG_2707IMG_271167902858_473624803216139_3971060460471451648_n

De rit naar de resort duurde vrij lang. Het was ondertussen vloed geworden, dus rijden over het strand was wat moeilijker. Het werd ook vrij donker, dus dat maakte het ook wat lastiger. Gelukkig hebben Fraser en ik dezelfde muzieksmaak, dus zongen we lekker wat liedjes in de bus.

Aangekomen op de resort, besloot een groepje van ons richting de hottub te gaan. Wat een goed idee was dit! Heerlijk en warm water, met een gezellige groep (Fraser, Jonathon, Niamh, Valérie (uit Canada) en Kira (uit Duitsland). We konden niet te lang blijven, want we moesten ook nog eten. We hoopten een shuttlebus te kunnen scoren, maar helaas was dat niet gelukt, dus moesten we lopen naar de Dingo Bar. Deze wandeling viel gelukkig wel mee.

Daar aangekomen legden we onze spullen neer en pakten we wat te eten. Ook nu weer een lopend buffet en erg goed! De groep werd steeds gezelliger (al mistten we Charlie wel een beetje) en uiteindelijk bleef de ‘hardcore’ groep over. Ook waren er een aantal mensen die de tweedaagse tour deden. Deze moesten de bus halen om vervolgens weer naar het vaste land te gaan. De groep dat nog in de bar zat waren: Fraser, Jonathon, Niamh en Kira. Valérie moest helaas weer naar het vaste land.

We bleven nog best een lange tijd in de bar om te poolen, bierpong en natuurlijk om gezellig te drinken. Toen we te horen kregen dat de bar ging sluiten (rond 00:00 uur), was het tijd om terug naar de lodges te gaan en te slapen. Hopelijk snurkt mijn nieuwe kamergenoot niet…

Morgen een rustig dagje met veel zwemmen. Voor nu welterusten en tot gauw!